Nowy dyrektor sprzedaży aut osobowych oraz strategia Forda

ford

Ford w najbliższych latach planuje całkowitą rewolucję w kontekście swojej gamy modelowej oraz sposobu działania. Poza roszadami w kwestii samych aut zmienia się również sztab odpowiedzialny za funkcjonowanie marki w naszym kraju.

Ford i jego nowe plany długoterminowe – zupełnie nowe oblicze amerykańskiej marki

Świat motoryzacji jest u progu całkowitej rewolucji, choć coraz więcej głosów w branży zdaje się stwierdzać, iż już jesteśmy tak naprawdę jej świadkami. Nie chodzi tutaj tylko i wyłącznie o rozwój samochodów elektrycznych, a co za tym idzie coraz większego ich udziału w rynku, choć to oczywiście jest niezwykle ważnym aspektem całej sytuacji. Zmieniają się bowiem sposoby na kupowanie samochodów, wybieramy inne typy aut niż jeszcze kilka czy kilkanaście lat temu, a na dodatek nowe prawa, wprowadzane z wieloletnim wyprzedzeniem, zdają się definiować to, jak świat czterech kółek będzie wyglądać we wcale niedalekiej przyszłości. Sprawia to, że wielu producentów szykuje się do drastycznych przeobrażeń rynkowych i prezentuje nowe plany długoterminowe, które bez dwóch zdań wywracają filozofie niektórych marek do góry nogami.

Bardzo dobrym przykładem będzie tutaj bez wątpienia Ford. Amerykańskie samochody raczej nigdy nie kojarzyły nam się z oszczędnościami czy pragmatycznym podejściem. Ford jednak jest bardzo „zeuropeizowaną” marką, co widać, chociażby po typie aut, które najczęściej sprzedaje, a także spoglądając na doniesienia zza kulis. Strategia Forda jest bowiem dość prosta i opiera się ona na kierowaniu się w stronę tworzenia samochodów w pełni zelektryfikowanych. To właśnie bowiem w tę stronę zmierza cały biznes, a Ford nie chce w tym wyścigu zostać w tyle.

Stawia on na samochody typu SUV i crossover, co jak najbardziej się opłaca – najchętniej wybieranymi modelami amerykańskiej marki są bowiem kolejno Kuga oraz Puma, czyli dwa crossovery. Dodatkowo marka planuje wyruszyć w drogę do nowej ery z czystą kartą, uśmiercając na przykład najbardziej medialny model Focus w 2028 roku i zamykając część fabryk, skupiając się na produkcji pojazdów elektrycznych, w szczególności na Starym Kontynencie. Plany są ambitne i wymagają oczywiście szeregu różnych zmian – nie tylko w fabrykach czy w technologii, ale również w personelu, który będzie zarówno tworzyć nowe egzemplarze, jak i nadzorować wszystkie operacje.

Kto został nowym członkiem zarządu Ford Polska i jakie stanowisko on obejmuje?

W połowie września polski oddział Forda ogłosił, iż do ich zespołu dołącza całkowicie nowa twarz. Jest nią Grzegorz Handzlik, który został mianowany dyrektorem do spraw sprzedaży w Ford Polska. Handzlik posiada bogate doświadczenie w branży motoryzacyjnej, pracując pod egidą innych producentów. Zatrudnienie doświadczonego specjalisty, który zna realia rynku, a przy okazji jest powiewem świeżej krwi, jest sporym impulsem pokazującym, iż w Fordzie rozpoczął się intensywny proces zmian. Poza odpowiedzialnością za ogólną sprzedaż samochodów osobowych Forda w naszym kraju ma on bowiem za zadanie promowanie oraz umacnianie pozycji pojazdów elektrycznych Amerykanów na naszym podwórku.

Jakie są priorytety Forda na następne lata?

Jak już wspominaliśmy wyżej, Ford ogłosił naprawdę ambitne plany dotyczące tego, jak samochody przez tę markę produkowane mają wyglądać w następnych latach. Z pewnością będziemy mogli zauważać żegnanie się z modelami, które nie sprzedają się lepiej bez większych sentymentów, tworzenie zupełnie nowych aut od podstaw, a także zmianę typu napędu. Do 2035 roku bowiem Ford pragnie zostać marką produkującą wyłącznie pojazdy elektryczne. W planach są również zamknięcia fabryk, na przykład w niemieckim Saarlouis. Czy wszelkie te przeobrażenia pozwolą Fordowi na pozostanie w czołówce najchętniej wybieranych producentów na Starym Kontynencie? To pokaże czas. Tak odważne zmiany mogą pociągnąć za sobą szereg konsekwencji – zarówno tych pozytywnych, jak i negatywnych. Jak to wszystko zakończy się w przypadku amerykańskiej marki? Wszystko pokaże czas, lecz nie można odebrać temu konsorcjum odwagi do podejmowania niekonwencjonalnych decyzji.

Oceń!